Blanks comparator

No Blank selected.
Blanks
comparator
Blanks in the comparator :
Loading ! Please wait...

Gift vouchers

Choose the amount you want to offer !

» All specials

PRO Wholesale

Rod Blanks Mag Bass 739-1 IM

MB739-1IM

North Fork Composites

2.21 m

10-56 grs

ERN : 28.20

AA : 64.20

More details

145,83 €

In stock, 24/48hrs delivery

Shipping price for this product : 19,95 € TTC

Add to wishlist

Add
to Blanks comparator

MB 739-1 IM

Lenght : 7'3 (2.21m)

1 pc

line: 14/30 lb

Power casting (Manufacturer Data): 3/8-2 oz 

Power casting (our opinion):  25-80 grs

butt-tip 0.580-6 (14.73mm-2.4mm=Verified tip top dimension)

Action : fast

Weight :2.94 oz / 83.31 grs

Advised tip size : 5.5-2.4
For a complete assembly kit, please refer to the "Accessories"

This Blank is one of the more versatile in the NFC range, if you can take just one in the boat, take this one with you.

IM: The core material at NFC. Our IM provides a performance level that “punches above its weight,” while still having “everyday” fishing toughness. IM is a great choice for a wide range of blanks.                     

Blank measurement :
  5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
MB 739-1 IM 15.03 14.7 14.39 14.18 13.68 13.38 13.05 12.77 12.41 12.00

"Raw Carbon".All of our blanks come in what we call raw carbon—no added color, coating or weight. Our blanks are sanded with a 15-micron grit and then smoothly buffed. We feel that such a pure, unadulterated finish allows our blanks to perform at their unencumbered best.

The standard, or as TTW says, the "search for one". Where better to search for the "one" than in the Gary Loomis mag bass line? The 7' medium heavy is the stick everyone should have, we just list the others because after you cast our MB 705, you'll need the whole line.

• Model Mag Bass 739-1 IM
  • longueur 7'3-221cm
  • Pcs 1
  • Action F
  • Line 14-30
  • Lure (Oz- factory) 3/8-2
  • Lure (Grs) 25-80g
  • Butt 0.600
  • Tip 5.8
  • Weight 83.31g
Grade 
Victor, Fishing Project
08/26/2016

Le blank de fou

Je suis vraiment content de ce blank, je l'utilise sur le bar, toute technique confondu, leurre de surface, traction, poisson nageur, et même volée. Une puissance de malade ! Pour pêcher au dessus des parcs frein bien serrés ya aucun problème ! un monstre de puissance, pour vous dire, j'ai même réussi a ramener un casier a homard avec, elle a bien plié mais bon ! Et puis elle ma permit de prendre pas mal de bar de 2 à 3 kilos cette année sans soucis. La canne idéale pour les leurres de surface et la traction en 30g, un vrai bonheur !Et en verticale au large, 200g no problem ! En dessous de 15g, c'est pas géniale mais elle fait le travail. Faut pas hésiter sur cette mag bass

• 1 out of 1 people found this review useful.
Grade 
cédric d
12/20/2012

Exo light

j'utilise cette canne pour pêcher un 30lb et pêche autant avec des LS qu'avec des PN à la recherche des mérous, carangues, tazards, thons et barra. La particularité des situations est l'importance de brider les poissons qui recherchent le corail. Cette canne est une merveille, puissante, légère, résonnante, très progressive pour une fast et en plus très bonne lanceuse. Plus grosse prise avec à ce jour une GT de 9 kg prise au crank. Une carangue c'est un peu comme un bar dopé à l'EPO qui consommerait du café en intraveineuse. :) Une tuerie cette canne, un concentré de bonheur !

• 3 out of 3 people found this review useful.
Grade 
Thanh h
09/22/2012

C'est la canne qui peut éclipser toute les autres, si l'on veut en garder qu'une. Bon la finesse n'est pas forcément au programme mais la pêche à la volée, à gratter et la traction sont ses créneaux. On peut tranquillement aborder le jigging et aller titiller les gros lieus. En traction, il faut exagérer le geste pour lui donner plus d'amplitude et elle fera le même taff qu'un blank de traction pure. La gamme NFC n'est pas très étofféesur Rodhouse mais chaque canne a des sacrés caractéristiques. La 739 est un condensé des qualités de la 706 et de la 809. Je connais quelques rodbuilders bretons qui ne pêchent qu'avec cette canne.

• 3 out of 3 people found this review useful.

Write your review !

Write your review
Mag Bass 739-1 IM

Mag Bass 739-1 IM

2.21 m

10-56 grs

ERN : 28.20

AA : 64.20

Write your review

Related Products